Ekologiczne rozwiązania są Polakom coraz bliższe, jednak wciąż wpadamy w pułapki przemysłu odzieżowego. Edukacja w zakresie zrównoważonej mody powinna obejmować zarówno młodych projektantów, jak i konsumentów. Niestety niewiele osób zdaje sobie sprawę ze środowiskowych, zdrowotnych oraz etycznych konsekwencji swoich zakupów – wciąż największą uwagę zwracamy na design, a nie skład tkaniny czy drogę, jaką musiała przejść do naszej szafy.
Dr. Magdalena Płonka, dyrektorka MSKPU, dzieli się swoją ekspercką wiedzą na temat CSR w branży odzieżowej w artykule poświęconym zrównoważonej modzie. Zgodnie z ideą Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, podpowiadamy, jak kupować mądrze i odpowiedzialnie.
„W MSKPU uczymy, że nowoczesny biznes wiąże się przede wszystkim z odpowiedzialnością, zarówno przedsiębiorstw, konsumentów, jak i projektantów, którzy powinni stać na straży etycznych wartości. Jak mówi słynna badaczka zrównoważonej mody, Profesor K. Ninimaki z Aalto University w Helsinkach, aż 85% impaktu społecznego oraz środowiskowego produktu jest w nim kodowana już na pierwszym etapie projektowania. Dlatego tak ważna jest rola
projektantów w zmianie obecnego charakteru biznesu tekstylnego” . >>CZYTAJ WIĘCEJ<<